Jelenlegi hely

ABIGÉL 2020 program a gyermekek szövegértési képességeinek fejlesztésére

Módszertani segítséget szeretne nyújtani a pedagógusoknak a gyermekek szövegértési képességeinek fejlesztéséhez az ABIGÉL 2020 - Találjunk szavakat! program keretében a CENTA Közép-európai Tanárakadémia - közölte a Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó az MTI-vel.

A program segítségével a CENTA a tanárok munkáját támogatja a szövegalkotási képesség és a szókincs fejlesztésében. A projekt három fő iránya: a médiaelemek, főként filmek felhasználása a tanórai viták kialakításához, a tanulók kérdezési kultúrájának fejlesztése, továbbá az idegennyelv-tanítási módszerek felhasználása magyarórákon.

A CENTA az új módszertan egyik elemeként - non-profit módon - filmrészletek sokaságát ajánlja a pedagógusok figyelmébe, szövegalkotási feladatokkal együtt. A filmek kiválasztásánál fontos szempont, hogy motiválják a diákokat kérdésfeltevésre, véleményalkotásra, érvelésre és vitára.

A filmek bevonása mellett a projekt nagy hangsúlyt fektet a "kérdezz okosan" alapú kérdezéskultúra kialakítására, hiszen jelenleg a diákok inkább a tanár kérdéseire válaszolnak az órán, és kevés alkalommal tehetik fel ők maguk a kérdéseket.

Harmadik pillérként pedig a magyar mint idegen nyelv módszertanából merítenének, ezáltal tudatosabban fejlesztve például a szókincs aktív használatát. A projektben részletes tanári segédletek, feladatsorok a mindennapi tanítási gyakorlatban is segítséget nyújtanak az anyanyelvi oktatásban résztvevő pedagógusoknak.

A programmal a PISA-felmérésben is kimutatott hazai romló tendencián kívánnak változtatni. A kedden nyilvánosságra hozott adatok szerint a magyar diákok teljesítménye a szövegértés, a matematika és a természettudományok területén is elmarad az OECD-átlagtól.

A kiadó által támogatott CENTA Közép-európai Tanárakadémia egyesületként a humán, a tartalomszolgáltatói és a módszertani értékfeltárást és értékközvetítést tűzte ki céljául. Emellett feladatának tekinti a kiemelkedő tanárszemélyiségek, életutak és egyszeri teljesítmények kommunikálását; a tantervekre, programokra, segédletekre és tankönyvekre rámutató tevékenységet, valamint a sikeres közösségi modellek módszereinek felmutatását.

Forrás: MTI

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Itt a Veganuár, Te tudod mi az?

Ne nevess ki, bizonyára tájékozottabb vagy nálam. Azt hittem sokáig, hogy a Veganuár kifejezés egy, a média által kitalált frappáns elnevezés a diétás januári étkezésre. Míg ki nem derült számomra, hogy egy levédett kifejezés és egy mozgalom.
Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Télen is kertészkedhetünk? Friss saláták egy virágládából!

Naná, hogy télen is ehetünk friss salátát! Nem is egy növény kedveli a hűvös időt, ha van egy jó ablakpárkányod van teraszod, kertészkedj!
Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre a más gyerekekkel való összehasonlítás?

Az én gyerekem okosabb? Hogyan hat a gyerekekre más gyerekekkel való összehasonlítás?

Milyen hatással van a gyerekek önbizalmára, ha állandóan másokhoz hasonlítjuk őket? Ha szülőként te is feltetted már magadnak ezt a kérdést, ez a cikk segít megérteni, mit tehetsz gyermekeid egészséges önértékeléséért. - Szalai - Lászlók Kitti pszichopedagógus és tanulásban akadályozottak szakos mesterfokozatú gyógypedagógus, az AStOP – Auditív- Stresszt Oldó program szakértője, a ” Játszva olvass! ” megálmodója és megalkotója írása.
Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

Miért vízkeresztkor szedjük le a karácsonyfát?

A hagyomány szerint a karácsonyi időszak lezárásának napja vízkereszt, január 6-a. Ekkor búcsúzunk az ünnepi díszbe öltöztetett fától. De miért éppen ezen a napon szokás leszedni a karácsonyfát? A válasz a keresztény ünnepkörben, a népi hagyományokban és az új kezdet szimbolikájában rejlik.
Ugrás az oldal tetejére