Jelenlegi hely

50 diákot jutalmaztak az V. Országos Szépíró Versenyen

Az V. Országos Szépíró Verseny döntőjén közel 300 fős mezőnyből kerültek ki a kézzel legszebben író diákok. A Nagy Imre ÁMK-ban április 16-án a szépírásban versenyeztek a sajátos nevelési igényű (SNI) és beilleszkedési, tanulási, magatartási (BTM) zavarral küzdő 6-18 éves diákok. A Magyarországon egyedülálló rendezvénysorozat záró eseményét az Imami is támogatta.

A Tehetségműhely Közhasznú Alapítvány a Sajátos Nevelési Igényű Tehetségeket Segítő Tanáccsal (SNI-TST) karöltve ötödik éve szervez Országos Szépíró Versenyt, amelyre idén több mint 9600-an jelentkeztek határon innen és túl. A verseny öt korcsoportban, felmenő rendszerben rendezték meg. Az iskolai, települési és megyei fordulók után a legjobbak jutottak tovább a döntőbe.

Az esemény hangulatát Bánhegyi Adrienn sportoló, többszörös világ- és Európa-bajnok ugrálóköteles bemutatója alapozta meg, majd a Kis-Csepel tánccsoport nógrádi tánccal, később a szólisták somogyi kanásztánccal szórakoztatták a közönséget.

A verseny házigazdája Tóth Endre, a Nagy Imre ÁMK intézményvezetője köszöntötte a vendégeket, utána Szalay-Bobrovniczky Alexandra Budapest főpolgármester-helyettese mondott beszédet. Felhívta a figyelmet arra, hogy minél fiatalabb korban figyeljünk a tehetséges gyermekek felkarolására.

A rendezvényt támogató csepeli önkormányzat nevében Borbély Lénárd polgármester elmondta: a városvezetés olyan kerületet alakít ki, melyben a gyermekek kiemelt figyelmet kapnak. Beszédében utalt a Csepeli Gyermeksziget Programjára, majd megköszönte felkészítő tanárok és a szülők segítségét.

A döntőt Potocki Ferencné, a Tehetségműhely Közhasznú Alapítvány kuratóriumi elnöke nyitotta meg. Mindenkinek köszönetet mondott a szervezésben nyújtott aktív munkájáért, kiemelten két munkatársa, Hegedűs Krisztina és Nagyné Sinkó Ágnes segítségét.

A versenykezdés előtt Telek Máté tánctanár lazító testátmozgatást tartott az érdeklődőknek, ezután a diákok a tantermekbe vonultak. Amíg a versenyfeladatot írták, a kísérő családtagoknak és pedagógusoknak előadást tartottak, a gyerekeknek műhelyfoglalkozásokat szerveztek a rendezők. Az eredményhirdetés előtt más területeken tehetséges SNI-s és BTM-es gyerekek adtak gálaműsort prózával, hangszeres zenével, tánccal, énekkel.

A szépíró versenyen korcsoportonként az öt kategória az első tíz helyezettjét díjazták, ötvenen vettek át oklevelet és az alapítvány, a csepeli önkormányzat, valamint adományozók ajándékát.

Az Imami felajánlása a Szombathelyimami által készített gyönyörű kiskanalak voltak.

A mostani országos megmérettetés alkalmával a diákok munkáját Kovács Patrícia és Gryllus Dorka színésznők, Köbli Norbert forgatókönyvíró, Molnár Edit képzőművész, Kohári Krisztina textilművész, Szécsi Ilona fotóművész, Erdei Kvasznay Éva képzőművész, P.Papp Zoltán költő, műfordító, Kőrösi Papp Kálmán festőművész, Deák Zoltán festőművész, Buzogány Dezső kalligráfus bírálták. 

Forrás: http://csepel.hu/hireink/kozelet/item/8476-50-diakot-jutalmaztak-az-v-or...

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Kémia a konyhában - avagy: Hogyan főzz jobban, okosabban?

Ételt készíteni nem annyira bonyolult, mint embert juttatni a Marsra. De rengeteg olyan tipp és trükk létezik, amitől vagy a végeredmény lesz jobb, vagy az életed könnyebb. Ezekből mutatunk most néhányat.
Ugrás az oldal tetejére