Jelenlegi hely

Hatodszor is a negyedikeseké a pálya - Egyedülálló versenyt indít általános iskolásoknak az MCC!

A teljes Kárpát-medencei diákság, így pécsiek jelentkezését is várja az MCC, a negyedik osztályos diákoknak szóló ingyenes csapatversenyre. Jelentkezés január 19-ig!

 

A FIT Kaland Tehetségverseny egy különleges tanulmányi megmérettetés, melyen a diákok összemérhetik és mélyíthetik ismereteiket.

Idén hatodik alkalommal szervezi meg a Mathias Corvinus Collegium (MCC) Fiatal Tehetség Programjának (FIT) kooperációs és készségfejlesztő tanulmányi versenyét. 
A FIT Kaland egy izgalmas, több tudományterületet átfogó projektfeladat megoldására hívja a nevező csapatokat. A verseny során a gyerekeknek lehetőségük nyílik egymással kooperálva, gyakorlati tapasztalat és élmény útján megalkotni egy produktumot. 
Az idei FIT Kaland fókuszában a középkor világa áll, a résztvevők a népmeséken keresztül repülhetnek vissza Mátyás király korába.
A feladathoz négy részterület kapcsolódik:
•    Rejtélyes építészet – építsétek meg közösen Mátyás otthonának makettjét!
•    Pénzügyi tudatosság – alapítsatok vállalkozást vagy készítsetek egy üzleti tervet, amely a középkori Magyarországon is érdekes lehet!
•    Színház világa – öltözzetek reneszánszba!
•    Kreatív írás – népmesei elemekkel színesítve írjátok le utazásotok történetét!

A közoktatásban kevésbé hangsúlyos területek játékos feldolgozásán túl a versenyben való részvétel a felsőbb évfolyamok tanulmányi versenyeire is kiváló tapasztalatszerzési lehetőség.

A nyertes csapat értékes tárgyi nyereményeket vihet haza (pl.: okosóra, sportkamera) valamint tagjai felvétel nélkül, automatikusan kerülhetnek be a Fiatal Tehetség Program 2024 szeptemberétől induló évfolyamába is.

A három fős csapatok jelentkezését a fit.mcc.hu/fit-kaland oldalon várjuk.
A regisztrációra 2024. január 19-éig, az elkészült projektfeladatok benyújtására február 12-ig van lehetőség.

További információ: ITT és az intézmény facebook oldalán ITT!

Mathias Corvinus Collegium

A Mathias Corvinus Collegium (MCC) tehetséggondozó intézmény, amely Kárpát-medence-szerte nyújt a hagyományos iskolarendszeren túlmutató, ingyenes, társadalmilag hasznos, közösségi célokat szolgáló képzéseket az általános és középiskolás korú fiataloktól kezdve egészen a felsőoktatásban tanuló vagy már diplomás korosztályig. Az MCC tudásközpont, amely a képzések mellett rendezvényeivel, konferenciáival, könyveivel, nyilvános közléseivel részt kíván venni az összmagyarság felemelkedését szolgáló közéleti párbeszéd és kultúra fejlesztésében.

http://www.mcc.hu 

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

Vashiány a gyereknél – tünetek, okok, megoldások

A vas az egyik legfontosabb ásványi anyag, amely nélkül a szervezetünk nem tud megfelelően működni. Különösen a gyerekek esetében lényeges, hiszen a növekedéshez, a szellemi fejlődéshez és az immunrendszer működéséhez is elengedhetetlen. De honnan tudhatjuk, ha a gyermekünk vashiányos, és mit tehetünk ellene?
Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Ugrás az oldal tetejére