Jelenlegi hely

Egyre kevesebb a gyermekekre ártalmas élelmiszerreklám

Világszerte 24, köztük tucatnyi Magyarországon is jelen lévő vállalat csatlakozott az önkorlátozó kezdeményezéshez.

A gyermekeknek szóló élelmiszerreklámokra vonatkozó önkorlátozás eredményeként 39 százalékkal kevesebb gyermekeket célzó, nem az ő igényeikre szabott élelmiszereket hirdető reklámot sugároznak a tévében Magyarországon, mint tíz éve - derül ki az EU Pledge legfrissebb jelentéséből.

Az EU Pledge 2005-ben az Európai Bizottság kezdeményezésére, felelős reklámtevékenység érdekében jött létre. A testület azt vizsgálta, hogy a csatlakozott cégek milyen mértékben tartják be az élelmiszerreklámokra vonatkozó önkorlátozást, hogy nem hirdetik termékeiket 12 év alatti gyermekeknek, valamint nem reklámozzák azokat tévében, nyomtatott sajtóban és interneten.

A jelentés szerint Magyarországon eddig 12 cég társult az önszabályozó kezdeményezéshez, amelyek a gyerekcsatornákon - amit 35 százaléknál nagyobb arányban 12 év alatti gyermekek néznek - 65 százalékkal csökkentették a gyermekekre káros élelmiszerreklámaik arányát. A vállalatok 97 százaléka pedig felelős reklámtevékenységet folytat honlapján.

A tájékoztatás szerint ugyanakkor azok a termékek nem tartoznak a szabályozás alá, amelyeket a gyártók kifejezetten a gyermekek táplálkozási igényeire szabva fejlesztettek ki, illetve megfelelnek a tagok által 2015. január 1-jétől egységesen elfogadott tápérték kritériumoknak.

Világszerte 24 vállalat - többek között a Burger King, a FrieslandCampina, a McDonald's, a Coca-Cola, a Danone, az Unilever - kötelezte el magát az EU Pledge szabályai mellett és 98,4 százalékban teljesítették vállalásaikat.

 

Forrás: MTI

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Ne felejtkezzünk el cserepes növényeink téliesítéséről sem!

Olcsó tippek és fortélyok az egészséges növényekért és a cserepes növények fagymentes átteleltetésért.
Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Ezt árulják el rólunk a takarítási szokásaink a pszichológus szerint

Sokan tapasztalhatjuk, hogy a takarítás nem pusztán házimunka, hanem lelki, pszichés folyamat is: nemcsak a lakóterünket tisztítjuk meg és rendezzük el, hanem vele a gondolatainkat, a lelkünket is. Ez pedig nem véletlen: a lakásunkhoz, a rendhez vagy éppen a rendezetlenséghez való viszonyunk ugyanis jóval többet mond el rólunk, mint gondolnánk. Az LG Fuller Bianka pszichológussal járta körül, miről árulkodnak a szokásaink.
Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Az ADHD-s gyerek agya másként reagál jutalomra, büntetésre

Miért vallanak kudarcot a hagyományos nevelési módszerek az ADHD-s gyerekeknél? Az október a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar (ADHD) és a diszlexia tudatosításának hónapja. A viselkedési tünetek mögött gyakran specifikus kognitív gyengeségek állnak. Szerencsére ma már egyre kevésbé azonosítjuk az ADHD-t a „rosszasággal”, azonban sok szülő és pedagógus szembesül azzal a kihívással, hogy a hagyományos nevelési eszközök nem működnek. De a szakértő szerint az ADHD-val élő gyermekek motiválására is megtalálhatjuk a hatékony. stratégiát.
Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

Kézjel és koktél - segélykérés bántalmazás esetén

A legutóbb történt, kiskorút ért bántalmazás esete mellett szülőként sem mehetünk el szó nélkül, fel kell vennünk a kesztyűt és felkészítenünk gyermekeinket az ilyen helyzetekre is.
Ugrás az oldal tetejére