Jelenlegi hely

Építs személyes márkát!

Amit csinálsz vagy leírsz, ahogy kommunikálsz, viselkedsz, megjelensz mind rólad árulkodnak, egy képet alakítanak ki rólad másokban. A személyes márkád online és offline is jelen van. Mit tehetsz érte, hogyan tudod tudatosan alakítani ezt a céljaidnak megfelelően?

Énmárka, személyes márka, personal branding – mi az?

"Az énmárka nem más, mint amit akkor mondanak rólunk, amikor kilépünk a szobából." (Jeff Bezos, az Amazon alapítója)

"A márka betartott ígéret." Értéket garantál, tudjuk, mit kapunk, ha azt választjuk, emellett a megkülönböztetés eszköze is, amely kiemel egy dolgot a többi hasonló közül. De nem csupán a cégek, termékek lehetnek márkák, hanem az emberek is. Adottságaink, értékeink, cselekvéseink formálják a rólunk kialakított képet. Az énmárka nem az, amit magadról gondolsz, vagy amilyennek magadat szeretnéd látni, hanem az, amit mások gondolnak rólad. Személyes márkád akkor is van, ha nem akarod vagy nem veszed észre, de érdemes ezt saját magadnak tudatosan kialakítani.

A személyes márka nagyon összetett dolog, magában foglalja a személyiséget, az értékeket, a kommunikációt, a megjelenést, a viselkedésmódot, a fellépést, a stílust, a képességeket, kompetenciákat, és a személyes történeteket. Személyes márkánk akkor lesz hiteles, ha igazi értékeken alapul. Csak olyan értéket tudunk hosszú távon és hitelesen képviselni, ami összhangban van a személyiségünkkel.

Személyes márka építése

Értékeim és képességeim

Az erős személyes márka kialakítása és következetes képviselete valódi tulajdonságokra, képességekre, személyiségre épül, az első lépés tehát saját magad meghatározása, fontos az önismeret. Miben vagyok jó, mihez értek, milyen erősségeim, kompetenciáim, tapasztalataim vannak? Annak ellenére, hogy a pozitívumokat emeljük ki, a hibák is beletartoznak a személyiségbe, nem kell tökéletesnek lenni, csak jónak. Milyen értékeim vannak? Mások mit kapnak tőlem? Megkülönböztető jegyek: mi különböztet meg azoktól az emberektől, akikről csak egy könnyen felejthető emlékünk maradt?

Hiteles kommunikáció

A sikeres személyes márkához újból és újból meg kell mutatnunk magunkat. A láthatóság minőséget mutat, aki sokat szerepel, azt jobban elismerik. A kommunikációba az írásbeli és szóbeli kommunikáción túl beletartozik a megjelenés, a testbeszéd, az öltözködés, a viselkedés, a metakommunikáció és az a kép, amit az online felületeken kialakítunk magunkról. Ezek is sokat elárulnak rólunk: névjegy, toll, jegyzet, ruhák, kiegészítők, frizura, smink, hobbi. Mindezeknek természetesen összhangban kell lenniük egymással.

Az első benyomást megelőzi a "nulladik" benyomás, vagyis az interneten található információk alapján rólunk kialakuló kép. Online aktivitások: megjelenés online felületeken (Google, Linkedin, Facebook, Blog, Twitter, Pinterest, weboldal), profilkép, megosztott képek és bejegyzések, kommentek, posztok, lájkok, ismerősök, kedvenc filmek, zenék a közösségi oldalakon, aláírás az e-mailben.

Az online megjelenés nem helyettesíti a személyes márkaépítést! Az első benyomás, az első 60 másodperc sokat számít. Egy megfelelő bemutatkozás akár egy jó beszélgetést is elindíthat, új kapcsolat lehetőségét is jelentheti. Lényeges, hogy max 25 szóban, 2 percben el tudjuk mondani, hogy kik vagyunk, mik vagyunk, mit képviselünk. Az online és offline jelenlétünk összhangja is nagyon fontos.

Van egy jó sztorid? A történeteknek hatalmas erejük van, személyessé és szerethetővé teszik a márkánkat, így azonosulni tudnak velünk, érzelmileg átélhetővé, emlékezetessé és megjegyezhetővé tesznek minket.

Megbízhatóság és minőség

A márka betartott ígéret, tehát sokat elmond rólad, mennyire tartod be az ígéreteided: feladatvégzési határidők, érkezési időpontok, pontosság, fizetési határidők, minőségi vállalások. Legyél megbízható! Amit ígérsz, azt mindig jó minőségben és ígéreteidnek megfelelően végezd, hogy a vevő, ügyfél, partner bizalmát elnyerd. Törekedj arra, hogy amit csinálsz, azt jól csináld és látszódj is annak!

Ha a személyes márkákhoz valami pozitív dolgot tudsz társítani, az ehhez kapcsolódó jóindulat kellemes benyomást tesz az emberekre és könnyebben elfogadják, megszeretik az üzenetedet.  A személyes márkádat képviselheted konferenciákon, ügyféltalálkozókon, bemutatókon, rendezvényeken nagyobb közönség előtt is. Ezeken az eseményeken úgy lépj fel, hogy akik láttak és hallottak téged, azok pozitív benyomásokkal távozzanak.

Az üzleti életben mindig egy-egy ember között jön létre megállapodás, a tapasztalatok szerint azok sikeresebbek, akik erős személyes márkával rendelkeznek, akinek a neve hallatán tudják, hogy mire számíthatnak.
A te neved mit indít be másokban?

Forrás: John Purkiss-David Roston-Lee: Énmárka (HVG Kiadó), startupguide.hu

Halász Kinga, Budapestimami

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Hogy kerüljük el a karácsonyi túlevést?

Hogy kerüljük el a karácsonyi túlevést?

Az ünnepi ételek és desszertek bősége sokunk számára kihívást jelent. Hogyan élvezhetjük ki az ünnepi asztal örömeit anélkül, hogy túlevésbe csúsznánk? Völgyesi Anett, funkcionális táplálkozási tanácsadó hasznos tippeket hozott nekünk, hogy meg tudjuk tartani a mértéket, miközben élvezhetjük is a finom falatokat.
Címlap Édesítsünk természetesen, cukor nélkül

Édesítsünk természetesen, cukor nélkül

A fogyókúrázóknak vagy friss életmódváltóknak gyakran éppen a cukor és az édes ízek hiányoznak a legjobban. Az ünnepi időszak közeledtével mindannyian szeretnénk valami finomsággal megörvendeztetni szeretteinket, miközben egyre többen keresünk egészségesebb alternatívákat. Hogyan lehet édességeinket és desszertjeinket természetes módon, cukor nélkül elkészíteni anélkül, hogy kompromisszumot kötnénk az ízélmény terén? Ehhez hozott Nektek most tippeket Völgyesi Anett, funkcionális táplálkozási tanácsadó, sportedző.
Aki kicsiben tervez, előbb-utóbb nagyban is fog: bakancslista a téli szünetre

Aki kicsiben tervez, előbb-utóbb nagyban is fog: bakancslista a téli szünetre

A bakancslista is egy élettervezési módszer, kicsit játékosabban, de tervezésre ösztönöz. Jó módszer a gyerekek és magunk előre tervezésre szoktatására.
Karácsonyi fényárban úszó csodaházak, avagy a legszebb karácsonyi kiránduló helyek

Karácsonyi fényárban úszó csodaházak, avagy a legszebb karácsonyi kirándulóhelyek

Karácsony gondolatán, nincs az a fényár, amitől besokallnék, még ha az egész ország egy csillogó villogó nagy meseházzá öltözne, én azt is gyönyörűnek látnám. Lassan a porták ünnepi kivilágításba borulnak, ám vannak, akik igazán kiemelkedő módon öltöztetik fel házaikat, és turistalátványossággá növik ki magukat kicsik és nagyok örömére egyaránt.
Ugrás az oldal tetejére