Jelenlegi hely

Montessori: a szabad játék jelentősége

Dr Maria Montessori által kidolgozott pedagógiai szemlélet talán már sokak számára ismert lehet, ugyanis manapság igen elterjedt lett hazánkban is. Pedagógiájának mottója „Segíts, hogy magam csinálhassam!”.


Zöldborsó pucolása kézzel, példa a finnomotorika fejlesztésére (kép forrása: Freepik)

Ez a mondat már önmagában sokat elárulhat arról, mi is az alapelve Montessori pedagógiájának, ugyanis első és legfontosabb az, hogy hagyjuk a gyermeket önállóan felfedezni a játékot, kibontakozni a kíváncsiságát.

Az eszközök kiválóan alkalmasak arra, hogy a gyermek önigazolást nyerjen arról, hogy mit tud már. Szülőként ez sokszor problémát okozhat, mert segíteni szeretnénk a gyermeknek játék során, azonban sokszor azzal segítünk a legtöbbet, ha egyáltalán nem segítünk semmit.

A gyermek így a sikerek által sokkal motiváltabb lesz, nyitottabb lesz az új dolgokra, önállósága folyamatosan fejlődik majd, ezzel együtt pedig a problémamegoldó képessége is.

Montessori nevéhez fűződik a Csendjáték is. Úgy gondolom senkinek nem kell bemutatni, milyen rohanó világban élünk, így ez sajnos hatással van gyermekeinkre is.

A Csendjáték alkalmával gyermekünk megtapasztalhatja a csend élményét, mely segít megteremteni neki a belső harmóniát, valamint bizonyított tény, hogy a csendben végzett tevékenységek fejlesztik a finommotorikát, ami a későbbi ceruzafogás alapja is. Mindent összevetve rengeteg pozitív oldala van, ha hagyjuk a gyermekünket szabadon játszani.

írta: Kökény Renáta, Pécs


Montessori torony (Kép forrása: Freepik)

Imami: minden egy helyen, amire egy szülőnek szüksége lehet!

Ne maradj le a helyi családi programokról, hírekről, információkról!
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Neked ajánljuk!

Árpád-házi királyaink

Árpád-házi királyaink

Pályázat típusa: rajzpályázatBeküldési határidő: 2024. október 31.Korcsoport: 5-12. évfolyamos diákok számára
Ez állati jó! - Európa madarai

Ez állati jó! - Európa madarai

Pályázat típusa: rajzpályázatBeküldési határidő: 2024. december 31.Korcsoport: 3-8. osztályos általános iskolás tanulók számára
Magyarnak születtem, szeretem e földet

Magyarnak születtem, szeretem e földet

Pályázat típusa: rajzpályázatBeküldési határidő: 2025. január 31.Korcsoport: 4.-8. és 9.-12. évfolyamos diákok számára
Süsü mesés világa

Süsü mesés világa

Pályázat típusa: rajzpályázatBeküldési határidő: 2024. szeptember 30.Korcsoport: 4-10 éves korosztály számára
Ugrás az oldal tetejére